Betingelser og vilkår

Les igjennom vilkårene for bruk av kursene på Syskolen og om dine rettigheter før du kjøper kurs.

Ved kjøp av kurs får du tilgang til alle leksjoner inkludert annet materiale på www.syskolen.no. Innholdet på www.syskolen.no som tekst, bilder, illustrasjoner, digitale filer, mønster er omfattet er åndsverksloven og kan ikke kopieres eller deles med en tredjepart uten Syskolens tillatelse. Symønster eller stoffmønster som du får tilgang til under kurset kan heller ikke benyttes i kommersielt øyemed, men er ment til privat bruk.

Som kursdeltager må du ha internett for å få tilgang til Syskolens innhold. Du må også selv sørge for tilgang til Adobe Photoshop, og at du har datamaskin med tilstrekkelig kapasitet til å bruke programvaren.

Du kan også kjøpe en materialpakke i tillegg når du melder deg på Syskolens kurs «Lær å sy». Innholdet i materialpakken er omtalt på nettsiden, men innholdet kan avvike i farger og mønster fra bildet på nettsiden.

Syv dagers angrefrist på Syskolens online kurs

Innhold som ikke leveres på et fysisk medium, men som kjøpes og lastes ned eller strømmes direkte fra Internett, er unntatt fra angreretten i angrerettloven §22 punkt n.

Men fordi Syskolen ønsker seg fornøyde kunder, har du allikevel muligheten til å heve kjøpet ditt. Om du ønsker å heve kjøpet, må du sende en skriftlig beskjed på mail til post@syskolen.no innen syv dager etter kjøpet. Du vil da få refundert hele beløpet. Dersom du angrer på kjøpet av kurset «Lær å sy», må du returnere materialpakken til Syskolen og selv dekke returporto.

Når du melder deg på et av Syskolens kurs, får du umiddelbart tilgang til alle leksjonene i modul 1 av kurset. De påfølgende modulene får du tilgang til 8 dager etter gjennomført kjøp.

Angrefrist for materialpakken

Syskolens materialpakke er omfattet av de ordinære bestemmelsene i angrerettloven, så for materialpakken er det 14 dagers angrerett fra den dagen du har mottatt den.

Varen må leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den. Du må selv returnere pakken før kjøpesummen tilbakebetales, og du må selv dekke utgiftene ved tilbakesendingen.

Bortfall av tjeneste

Syskolen er ikke ansvarlig for mangler ved utstyr eller tjenester som er nødvendig for bruk som programvare, maskinvare eller internettilgang.

Mangler ved leveringen av tjenesten, eller andre forhold som gir grunnlag for å reklamere på tjenesten, må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen – normalt innen tre dager. Meldingen må sendes til post@syskolen.no. Syskolens har ansvar for å rette feilen så raskt som mulig. Hvis ikke feilen lar seg rette innen 1 uke, kan Syskolen levere tjenesten som en offline løsning til kunden, for eksempel leksjoner levert på en disc eller usb-stick.