I Syskolens serie av blogginnlegg «Hvordan designe dine egne stoffmønster», har du fått en introduksjon til hvordan du kan lage dine egne mønster.

Den aller enkleste måten å gjøre dette på er med utgangspunkt i en mønsterflis – som kan se for eksempel slik ut:

monsterflis blogg

Ved å repetere flisen, danner den et sammenhengende mønster.

Du kan lage en mønsterflis, laste den opp til for eksempel Spoonflower sin nettside og så får du hjelp i Spoonflowers nettløsning til å repetere mønsterflisen:

Repetisjoner spoonflower blogg

Hvis du har lyst til å prøve deg på litt mønsterdesigning, men ikke er klar for å begynne og lage dine egne stoffer riktig ennå – kan du i mellomtiden prøve deg på å lage ditt eget innpakningspapir. Dette kan du nemlig også gjøre hos Spoonflower.

De har en egen løsning for digital forhåndsvisning, så du kan få en viss formening om hvordan sluttresultatet blir:

Preview innpakningspapir

Spoonflower har to typer innpakningspapir – en blank utgave og en mattere type papir.

Da jeg bestilte forrige ladning med stoffer fra Spoonflower, bestemte jeg meg også for å prøve ut innpakningspapiret. Ikke akkurat det mest økonomiske alternativet når man skal pakke inn gaver – prisen er 15 $ for en rull som er 65 cm bred og 1,8 meter lang – men veldig morsomt da :)

Rull med innpakningspapir

Jeg bestilte den matte utgaven, og her er det ferdige resultatet som jeg synes ble ganske kult:

Innpakningspapir 5

Papiret er såpass tykt og solid at det også kan brukes som bokbind, så her er det bare å få barna med og designe eget bokbind eller morsomt og personlig innpakningspapir til julegavene:)

Bokbind 4